Nieuws

Btw-verhoging desastreus voor horeca 22 September 2017

Btw-verhoging desastreus voor horeca

Koninklijke Horeca Nederland vindt het onacceptabel dat er plannen zijn om het lage btw-tarief te verhogen, zonder dat daarbij rekening wordt gehouden met de negatieve gevolgen voor horecaondernemers. ‘Het lijkt een kleine stap, maar de impact is groot. Want horecaondernemers werken met kleine marges.’

 

VVD, D66, CDA en CU onderhandelen over een coalitieakkoord en er zijn plannen voor een btw-verhoging. Van het lage btw-tarief van 6 procent naar 8 procent. KHN-voorzitter Robèr Willemsen: ‘Wij zijn hier fel op tegen. Het gaat eindelijk beter in onze branche. Mensen besteden weer meer in de horeca waardoor extra werkgelegenheid ontstaat. Dat komt met deze maatregel in één keer op de tocht te staan.’ Bij verhoging van het 6 procent btw-tarief leveren de horeca en andere partners in de gastvrijheid economie zoals recreatie, musea en cultuur naar verwachting zo’n 1,5 miljard euro aan omzet in. Bij gelijke bestedingen van de consument, betekent dit dat er in de horeca circa één miljard euro aan omzet wegvalt, aldus KHN.

Restaurants twijfelen over maaltijdbezorging 14 Augustus 2017

Restaurants twijfelen over maaltijdbezorging

De markt voor bezorgmaaltijden is enorm, getuige de explosieve groei van Thuisbezorgd.nl, UberEats en Deliveroo. Toch twijfelen veel restaurants nog over bezorgen. Ondernemers vinden maaltijdbezorging te duur, kunnen de kwaliteit niet garanderen of missen landelijke dekking. Ondernemers die wel instappen, realiseren omzetstijgingen tot 30 procent.


Het lijkt de toekomst van restaurants. Kijk naar China. De Chinese markt voor online food bedraagt inmiddels 15 miljard euro, en volgens een Chinese onderzoeksbureau groeit de markt met 82 procent per jaar. Van alle Chinezen bestelt 40 procent zijn eten wel eens online, en Chinezen schromen zelfs niet om één appel thuis te laten bezorgen. Uit een enquête van Misset Horeca onder enkele honderden restaurants en snackbars blijkt dat in ons land maaltijdbezorging nog lang niet zover is. De restaurateurs die de enquête van Misset Horeca invulden, melden dat ze het al druk genoeg hebben. Ook vrezen ze dat de bezorgmaaltijd onderweg aan kwaliteit inboet. Verder speelt de prijs van de bezorgdienst een rol.
 

Bavaria betreedt Spaanse horeca via bierbrouwer Moritz 13 Juli 2017

Bavaria betreedt Spaanse horeca via bierbrouwer Moritz

Bavaria gaat samenwerken met Moritz, het oudste biermerk van Spanje. De overeenkomst tussen de beide merken heeft betrekking op de uitbreiding van verkoop en distributie van elkaars bieren. Bavaria gaat zodoende haar Bavaria pilsener, La Trappe en Bavaria 0.0 op de Spaanse markt introduceren.


Met de strategische samenwerking krijgt Bavaria toegang tot de Spaanse markt. Via het distributiekanaal van de Barcelonese brouwer gaan La Trappe, Bavaria Premium Pilsener en Bavaria 0.0 Original naar de horeca in het Zuid-Europese land. Moritz introduceert op haar beurt twee bieren uit haar portfolio in Nederland. Moritz pils (5,4%) en Moritz Epidor (donkerkleurig speciaalbier, 7,8%).
 

Aantal nieuwe horecagelegenheden groeit flink 28 Juni 2017

Aantal nieuwe horecagelegenheden groeit flink

Het aantal hotels, restaurants en cafetaria's neemt toe, maar er zijn minder cafés. Dat blijkt uit cijfers van het Economisch Bureau van de ING.


In vijf jaar tijd steeg het aantal restaurants met 15 procent en nam het aantal hotels met een kwart toe. Er zijn nu bijna vijfduizend hotels en tegen de vijftienduizend restaurants en cafetaria's. Ondernemers putten volgens de bank vertrouwen uit vier opeenvolgende jaren van groei. Het aantal kroegen duikt echter onder de elfduizend. Dit heeft volgens ING te maken met "veranderend consumentengedrag". Door de aantrekkende economie groeit de omzet in alle takken van de horeca. Dit jaar is er volgens de economen 5 procent meer omzet te verdelen in de sector. De klandizie neemt vrijwel over al toe. Vooral bij restaurants wordt meer verkocht. De groei voor cafés is wat bescheidener. "Consumenten krijgen meer keuzemogelijkheden, waarbij er wel flinke regionale verschillen zijn. Zo stijgt het aantal restaurants in de regio's Amsterdam en Haarlem het sterkst, terwijl in Drenthe en Zeeland juist sprake is van een gematigd groeitempo".
 

Horeca aan opmars bezig in winkelgebied 31 Maart 2017

Horeca aan opmars bezig in winkelgebied

Lege plekken in winkelgebieden worden steeds vaker opgevuld door horeca. Dat constateert het Economisch Bureau van ABN AMRO in een sectorrapport over de retail. De leegstand in winkelstraten is het afgelopen jaar licht gedaald en dat is vooral te danken aan de opmars van onder meer lunchrooms, ijssalons en (fastfood)restaurants.


Naast het terugdringen van leegstand zorgen de eet- en drinkgelegenheden er volgens ABN ook voor dat de gebieden aantrekkelijker worden voor bezoekers, waar winkeliers weer van kunnen profiteren. ABN ziet toekomst in de verdere vervaging van grenzen tussen horeca en winkels, zoals lunchrooms die ook spullen verkopen. Ook de opmars van entertainment aan winkelgebieden kan helpen. ‘Zo ontstaan bijvoorbeeld ‘escape rooms’ in winkelstraten. Winkelgebieden krijgen hierdoor een nieuwe functie als verblijfs- en belevingsplek’.
 

Wordt de Drank- en Horecawet aangepast? 22 Februari 2017

Wordt de Drank- en Horecawet aangepast?

De wet gaat op de schop, maar hoe? Mag de boekwinkel straks legaal een wijntje schenken? En wat betekent het toestaan van mengformules voor de horeca?

 

De Drank- en Horecawet (DHW) is aan een herziening toe. Zo wil de VVD een flinke versoepeling. De partij werkt aan een wetsvoorstel dat ‘blurring’ toestaat. Volgens de VVD moet alcohol schenken in detailhandel mogen. Ook de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG) is voor een versoepeling van de DHW. Vorig jaar startte de VNG een pilot in 36 gemeenten waarin alcohol in winkels werd toegestaan. Zeer tegen de zin van staatssecretaris van Rijn overigens. De pilot, waaraan zo’n 450 bedrijven meedoen, loopt dit voorjaar af. De uitkomsten dienen als input voor de evaluatie van de Drank- en Horecawet later dit jaar in de Tweede Kamer. Ook de gemeente Amsterdam is in april 2016 gestart met een experiment waarin combinaties tussen alcohol en detailhandel worden toegestaan. Aan de proef doen vijf winkels en een slijterij mee. Ook die uitkomsten worden meegenomen in de evaluatie van de DHW later dit jaar.

Het beste restaurant van Nederland is? 20 Januari 2017

Het beste restaurant van Nederland is?

Lijstjes, lijstjes en nog eens lijstjes, we zijn er nu eenmaal gek op. Echter werd dit lijstje samengesteld door tout culinair Nederland. Ze gingen massaal naar de digitale stembus en hebben besloten: restaurant De Librije mag een hattrick op haar naam schrijven. Voor de derde keer op rij werden zij verkozen tot het ‘Beste Restaurant van Nederland’.


De Restaurant Awards werden voor de derde keer uitgedeeld aan de hand van de stemmen van de 500 beste chefs en restauranteigenaren die ons land rijk is. In totaal werd in twaalf categorieën gestreden voor die prestigieuze awards. Niet alleen De Librije won drie keer op rij, ook Niven wist dit te bereiken. In de categorie ‘Beste Groente Restaurant’ mocht hij voor de derde keer de award in ontvangst nemen. Bij de winnaars lijkt het, op een paar uitschieters door het land na, wel op ‘de Klassieker’. Een pittige strijd tussen Amsterdam en Rotterdam welke eindigde in een gelijkspel.


Bekijk de volledige ranglijst hier
 

Omzet harder gestegen dan aantal bedrijven 27 December 2016

Omzet harder gestegen dan aantal bedrijven

Tussen 2010 en 2014 is de omzet van de horeca sterker toegenomen dan het aantal bedrijven.

 

In 2014 heeft de horeca bijna 14 procent meer omzet behaald dan in 2010. Het aantal bedrijven nam in dezelfde periode met ruim 9 procent toe. Dit betekent dat tussen 2010 en 2014 de omzet per bedrijf gemiddeld is toegenomen. Alleen het aantal cafés is juist in aantal afgenomen (-7,3 procent). De omzet van cafés is nagenoeg gelijk gebleven dus ook in deze bedrijfstak is de omzet per bedrijf verbeterd. Restaurants realiseerden tussen 2010 en 2014 de grootste omzettoename (+23 procent). De grootste toename van het aantal bedrijven was bij de snackbars (+15,9 procent).

Bib Gourmand Nederland: 134 zaken waarvan 18 nieuwe 23 November 2016

Bib Gourmand Nederland: 134 zaken waarvan 18 nieuwe

In Nederland hebben 18 nieuwe restaurants een Bib Gourmand gekregen. Dat is op maandag 14 november bekendgemaakt. Het totale aantal restaurant met een Bib Gourmand in Nederland komt daarmee op 134 restaurants. In het boekje staan restaurants die door Michelin bezocht en gekeurd zijn en een volledig menu aanbieden voor maximaal 37 euro.


België heeft 165 restaurants in de Bib Gourmand Benelux 2017 staan, waarvan 25 nieuw. Luxemburg 14 zaken, geen nieuwe. Bib is een afkorting van Bibendum, de naam van het bekende Michelin bandenmannetje. Net zoals de Michelinster is de Bib Gourmand uitgegroeid tot een begrip. Je ziet dat bij een Bib Gourmand restaurant luxe en gastronomisch dineren niet duur hoeft te zijn. Een restaurant kan geen Bib Gourmand en een Michelinster tegelijk hebben.

 

Bekijk de complete lijst met de Bib Gourmand-restaurants van België, Luxemburg en Nederland in 2017 hier.
 

Café Top 100 (2016) 8 November 2016

Café Top 100 (2016)

Irish Pub The Banner in Gilze heeft de publieksprijs van de Café Top 100 in de wacht gesleept. De publieksprijs ging naar het café dat via Facebook de meeste stemmen kon genereren. Ongeveer twaalf procent van de stemmen ging naar de pub in Gilze, dat stond gelijk aan 12.660 stemmers. Het café bleef daarmee Central uit Venlo (2) en De Toren uit Heeswijk-Dinther (3) voor. Het is niet de eerste keer dat The Banner een prijs krijgt, vorig jaar was de publieksprijs ook voor de Irish pub uit Gilze.

 

De Café Top 100 werd maandagavond bekendgemaakt door vakblad Misset Horeca. In de Karkol in Maastricht veroverde de eerste plaats. De best scorende Brabantse kroegen op de ranglijst zijn De Tijd in Oisterwijk (6) en De Toren in Heeswijk-Dinther (7). Bar le Duc uit Den Bosch eindigde op de 25ste plaats. 

 

Bekijk de volledige ranglijst hier.

Wat betekent de nieuwe Omgevingswet voor de horeca? 23 September 2016

Wat betekent de nieuwe Omgevingswet voor de horeca?

Er wordt verwacht dat in het voorjaar van 2019 de nieuwe Omgevingswet in werking treedt. De overheid wil de regels in deze nieuwe Omgevingswet voor onder andere geluid, bouw, brandveiligheid, milieu en ruimtelijke ordening eenvoudiger maken.

 

Het proces om te komen tot een nieuwe Omgevingswet is complex en ingrijpend. Dat komt omdat in de nieuwe Omgevingswet 26 wetten worden samengevoegd tot één wet. Zo verdwijnen bijvoorbeeld het Activiteitenbesluit, de Wet Milieubeheer en de Wet Ruimtelijke Ordening. Kortom een behoorlijke operatie. In de nieuwe Omgevingswet staan de regels voor ruimtelijke projecten vastgelegd. Voor de horeca zijn dit onder andere regels die gaan over geluid, bouw, brandveiligheid, grond, milieu en ruimtelijke ordening. Er wordt in de nieuwe wet met meer algemene regels gewerkt. Het uitgangspunt van de Omgevingswet verschuift van ‘nee, tenzij’ naar ‘ja, mits’.

 

Lees het gehele artikel hier.

Nederlandse horeca presteert het beste van Europa 27 Juli 2016

Nederlandse horeca presteert het beste van Europa

Het gaat uitstekend met de Nederlandse horeca. De omzet is de afgelopen jaren sterker gestegen dan in de rest van de EU. De horecaomzet in ons land heeft een duidelijk stijgende lijn te pakken de laatste jaren en ligt inmiddels op recordhoogte. Dat blijkt uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) en Eurostat.

 

In Nederland lag de omzet in het eerste kwartaal van 2016 alweer 24 procent boven het dieptepunt van de crisis eind 2009. In de EU steeg de omzet in dezelfde periode met gemiddeld 20 procent. Na het uitbreken van de kredietcrisis daalde de horecaomzet in Nederland juist meer dan in de rest van de EU. Maar sinds eind 2013 ligt de omzet weer boven het niveau van voor de crisis en is sindsdien alleen maar verder gestegen.

Terras Top 100 2016 7 Juli 2016

Terras Top 100 2016

De Terras Top 100 heeft Het Hooihuis als de nieuwe nummer 1. Maar naast het Roosendaalse terras staan er nog 99 zaken in die als winnaar bestempeld mogen worden. Allen ‘overleefden’ ze twee rondes om vervolgens in de lijst met 100 beste terrassen te eindigen.

 

Bekijk de volledige ranglijst hier

Crowdfunding? Reken je niet meteen rijk 17 Juni 2016

Crowdfunding? Reken je niet meteen rijk

Hoewel crowdfunding flink stijgt in populariteit, is het niet zo dat een horecaondernemer na één telefoontje richting een crowdfundingplatform zich al rijk kan rekenen.


Want de meeste financieringsaanvragen doorstaan de eerste toets niet. Crowdfundplatformen zijn kritisch op investeringsaanvragen ter bescherming van de investeerder én de ondernemer. Bij beoordeling van een project wordt nauwkeurig naar de cijfers gekeken. De omzet, brutomarge en personeelskosten zijn hierbij de belangrijkste KPI’s (Kritieke prestatie-indicatoren). Bijvoorbeeld bij crowdfundingplatform Collin Crowdfund hanteren ze een strenge kredietbeoordeling. Gemiddeld worden daar twee van de drie aanvragen voor een lening afgewezen. ‘In 2015 zijn er van de zestig leningaanvragen voor een horecaonderneming, er twintig op onze website geplaatst’. Die twintig horecaondernemers waren goed voor in totaal € 2.735.000 aan financiering.


Zie volledig artikel en tips hier

Franchise in horeca groeit met 5% 20 Mei 2016

Franchise in horeca groeit met 5%

Horeca beslaat met 2.509 franchisevestigingen verdeeld over 87 formules momenteel zo’n 9% van het totaal aantal franchisevestigingen in Nederland. Volgens onderzoek van De Nationale Franchise Gids neemt dit aandeel alsmaar toe. Het afgelopen jaar zag de branche het aantal franchisevestigingen stijgen van 2.390 in 2014 naar 2.509 in 2015, oftewel een toename van 5%.


De branche profiteert optimaal van de aantrekkende economie. Onder meer door hogere consumentenbestedingen, aantrekkende zakelijke vraag en meer toerisme boekt de sector al tien kwartalen op rij omzetgroei. De omzet steeg in 2015 met 4% en nadert door opeenvolgende jaren van groei het niveau van topjaar 2007. De verwachting is dat 2016 het derde vette jaar op rij wordt, met een omzetgroei van 2%.
 

Aantal restaurants in de buurt neemt ook in Brabant toe 9 Mei 2016

Aantal restaurants in de buurt neemt ook in Brabant toe

Lekker een hapje uit eten? Dan is er voortaan iets meer keus in je eigen buurt vergeleken met 5 jaar geleden. Dat blijkt uit cijfers die het Centraal Bureau voor de Statistiek heeft gepubliceerd.


Gemiddeld zijn per gemeente in een straal van 3 kilometer 9 restaurants meer te vinden dan in 2010, in totaal 62 restaurants. In Brabant zijn de meeste restaurants te vinden in de grote steden. In Eindhoven, Den Bosch en Breda zijn er in de buurt meer dan 50 restaurants te vinden. Eindhoven heeft gemiddeld het hoogste aantal restaurants in de buurt (81). Daarna volgen Den Bosch (63) en Breda (60). Tilburg komt op een vierde plaats met 49 restaurants binnen een straal van 3 kilometer. Gemiddeld konden restaurantgasten in Brabant uit 2 eetgelegenheden meer kiezen dan vorig jaar, 16 vergeleken met 14 in 2010.


Zie kaart: hier

Horeca & Food Inspiratiedagen Venray 20 Maart 2016

Horeca & Food Inspiratiedagen Venray

Op 21, 22 en 23 maart staat Evenementenhal Venray in het teken van Horeca & Food Inspiratie 2016: de vakbeurs voor de horeca, gastronomie, catering, food- en fastservice. Hormax Horecamakelaars is ook van de partij.

 

De vakbeurs in Venray biedt een mix van landelijke en lokale spelers. In samenwerking met brancheverenigingen, plaatselijke chef-koks en exposanten presenteert Evenementenhal diverse themaplein, zoals het Wijn Plein, Streek Gastronomie Plein en het Proef Plein. Er worden demonstraties georganiseerd, zoals live cooking met streekproducten en blind-, wijn- en bier-spijsproeverijen. Koninklijke Horeca Nederland organiseert een interactieve lezing over ‘Future Proof Ondernemen’. Daarnaast vindt op dinsdag 22 maart een bijeenkomst over cybercrime plaats. Horeca & Food Inspiratie Venray vindt plaats op maandag 21 maart, dinsdag 22 maart en woensdag 23 maart en is op de eerste twee beursdagen te bezoeken van 13.00 tot 21.00 uur. Op beursdag drie zijn de deuren geopend van 11.00 tot 18.00 uur. Bezoekers kunnen hier gratis een e-ticket registreren.

Geen boete / rechtzaak café De Gouden Laars 3 Maart 2016

Geen boete / rechtzaak café De Gouden Laars

De boete voor eetcafé De Gouden Laars in Loon op Zand is van tafel. Woensdag besloot burgemeester Wim Luijendijk om de dwangsom van 4000 euro in te trekken. De reden: een vormfout. Een rechtszaak over de boete, die eigenlijk donderdag zou worden gehouden, is daarmee voorlopig van de baan.

 

De horecagelegenheid op de hoek van de Kerkstraat en de Kasteellaan opende op 1 april van vorig jaar de deuren. De drank- en horecavergunning kwam twee weken later rond. De uitbater ging vanwege het lucratieve paasweekend toch al open. Dat kwam hem op een dwangsom van de gemeente te staan. De uitbater vocht de boete aan. Zie het volledige artikel: hier

 

Bij verkoop of aankoop van een horecabedrijf is een ervaren horecamakelaar vereist! 26 Februari 2016

Bij verkoop of aankoop van een horecabedrijf is een ervaren horecamakelaar vereist!

Al decennia lang zijn wij actief in dit mooie vak. De essentie is in feite heel eenvoudig door verkopers en kopers met elkaar in contact te brengen wat in een verkoop of aankoop moet resulteren. Die essentie is er uiteraard nog steeds maar ons vak is met name de laatste jaren behoorlijk complex geworden. Iedere verkoop of aankoop heeft zijn verhaal, emotie én complexiteit.

 

Voorkomende problemen kunnen zijn:

 

-              Verhuurder verleent geen medewerking en/of wil de huurprijs verhogen;
-              De huurprijs is veel te hoog;
-              Koper beschikt toch niet over de gemelde financiën;
-              Koper komt niet in aanmerking voor een drank- en horecavergunning;
-              Het pand voldoet niet meer aan de eisen van de drank- en horecawet;
-              De Belastingdienst heeft beslag op de inventaris gelegd;
-              Een personeelslid zit in de ziektewet;
-              Personeel heeft nog salaris van verkoper tegoed;
-              Niet alle inventaris blijkt eigendom te zijn;
-              Koper accepteert de brouwerijverplichting niet.

 

Je hebt te maken met mensen, horeca en geld. Zelf je eigen horecabedrijf verkopen of dit overlaten aan een makelaar met te weinig ervaring is niet vragen om problemen, maar krijgen van problemen. Vraag het na bij onze gewezen opdrachtgevers. Door onze ervaring bij Hormax zien wij de valkuilen in de verte al aankomen en participeren we daarop. Het werk begint in feite pas als de kandidaat-koper gevonden is. Gelukkig kunnen wij door onze ervaring en daarmee opgebouwde juridische kennis vaak de transactie tot tevredenheid van verkoper en koper goed afsluiten en staan we op de eindstreep met zijn allen glimlachend champagne te drinken.

 

Staat u op het punt uw horecabedrijf te verkopen of wenst u een horecabedrijf te kopen? Wij komen graag voor vrijblijvende kennismaking bij u langs of u bent bij ons op kantoor welkom. De koffie staat altijd voor u klaar. Praten kost tenslotte niets!

Omzet cafetaria stabiliseert 9 Februari 2016

Omzet cafetaria stabiliseert

De ING verwacht dat de omzetgroei bij cafetaria’s de komende twee jaar stabiliseert. Dat blijkt uit het jongste ‘Vooruitzicht Sectoren’ dat de bank publiceerde.


Die verwachte stabilisatie kent overigens geen cijfermatige onderbouwing. ‘Probleem bij de cafetaria’s is dat er grote onderlinge verschillen zijn in locatie en aanbod. We hebben het over de grote ketens en de kleine zaken op de hoek. Dat maakt een duidelijk omzet– of volumeprognose in deze sector lastig’. Voor andere segmenten binnen de horeca, behalve de cafésector, verwacht ING omzetgroei. Bevolkingsgroei, vergrijzing en toerisme zijn de belangrijkste oorzaken van de verwachte bestedingsgroei. Cafetariahouders zelf zien het huidige kalenderjaar zelf overigens vol vertrouwen tegemoet.
 

Steeds vaker bezorgen in de horeca 5 Januari 2016

Steeds vaker bezorgen in de horeca

De horeca heeft het afgelopen jaar veel maaltijden bezorgd. Daarbij lieten alle segmenten herstel zien en met name koffiecafés, lunchrooms, ijssalons en strandpaviljoens nemen flink toe.

 

Dat blijkt uit onderzoek van het Rotterdamse data-analysebureau Datlinq. Naast de strandpaviljoens, lunchrooms, restaurants en koffiecafés, groeide de bezorgsector het sterkst. Zowel restaurants, als lunchrooms, cafetaria’s en broodjeszaken zijn bezorgservice gaan aanbieden. Volgens het bureau wordt er in 2016 nog meer bezorgd door horeca dan in 2015. In 2015 openden 37 nieuwe koffiecafés de deuren; een groei van bijna 7%. Nederland telde 6 jaar geleden 675 ijssalons en nu zijn dat er al 874. Vooral in grote steden is er sprake van een forse groei. Het aantal strandpaviljoens is sinds 2010 met 15% gegroeid naar 500 zaken.

Omzet horeca stijgt al tweeënhalf jaar 1 December 2015

Omzet horeca stijgt al tweeënhalf jaar

Op 27 november heeft het CBS de omzetcijfers derde kwartaal 2015 van de horecabranche bekend gemaakt. Hotels, restaurants, fastservices en cafés zagen het omzetvolume (overnachtingen en consumpties) in het derde kwartaal wederom stijgen. Ook ten opzichte van hetzelfde kwartaal een jaar eerder boekten zij meer omzet.


Hotels behaalden de grootste omzetstijging (+3,1%) ten opzichte van het vorige kwartaal. Deze stijging is te danken aan een stijging van het aantal binnen- en buitenlandse gasten, zowel zakelijk als toeristen. De restaurants (+0,7%), fastservice (+0,6%) en cafés (+0,7%) laten een voorzichtigere groei zien. De waarde van de gehele horecaomzet stijgt daardoor dit kwartaal met 1%. Het gros van deze omzetstijging is het resultaat van meer verkochte consumpties en overnachtingen, prijsstijgingen speelden een kleinere rol.
 

Café Top 100 (2015-2016) 17 November 2015

Café Top 100 (2015-2016)

Misset Horeca zet voor de 22e keer de beste cafés van Nederland op een rij. De Café Top 100 heeft dit jaar met In den Bockenreyder te Esbeek een topcafé aan kop staan dat al jaren aan een opmars bezig is. Op de tweede plek staat De Bonte Koe te Leiden en op de derde plek staat De Tijd te Oisterwijk. Klik op de volgende link om de volledige ranglijst te zien: hier

Kan mijn verhuurder ieder jaar de huurprijs verhogen? 23 Oktober 2015

Kan mijn verhuurder ieder jaar de huurprijs verhogen?

Een verhuurder mag zelf bepalen hoeveel hij vraagt voor een bedrijfspand. Maar als u het eenmaal gehuurd heeft, mag hij volgens het huurrecht geen grote huurverhogingen meer doorvoeren. Een verhuurder kan de huurprijs jaarlijks verhogen met een indexering. Tenminste, zolang die indexering is vastgelegd in de huurovereenkomst.

 

De verhuurder kan, net als uzelf, vragen om een huurprijsaanpassing. Dit kan na afloop van de eerste huurperiode zoals is afgesproken in de huurovereenkomst, of als er al vijf jaren zijn verstreken sinds de laatste vaststelling van de huurprijs (niet de indexering op basis van de huurovereenkomst). Als u denkt dat u teveel huur betaald, dan adviseren wij u om het pand eerst te laten taxeren door Hormax zodat u en de verhuurder het op basis van de courante marktwaarde eens kunnen worden over een (mogelijke) nieuwe huurprijs. Komt u er samen niet uit dan kan zowel uw verhuurder als uzelf de kantonrechter vragen de huurprijs te bepalen. De adviseurs van Hormax kunnen u begeleiden in dit proces.

Fusie AB InBev en SABMiller gaat door 14 Oktober 2015

Fusie AB InBev en SABMiller gaat door

Proost! De grootste bierbrouwer ter wereld is geboren, want AB InBev koopt definitief het moederbedrijf van Grolsch, SABMiller.


De Amerikaans-Belgische bierbrouwer AB Inbev jaagt al langer op het Brits-Zuid-Afrikaanse SABMiller. AB Inbev probeerde al langer SABMiller over te nemen. AB InBev is bekend van merken Budweiser, Corona, Stella Artois, Jupiler, Hoegaarden en het Nederlandse Hertog Jan. Gisteren verhoogde AB Inbev het bod nog eens per aandeel en daarmee was na akkoord de fusie - of overname - rond.
 

Fors minder faillissementen in de horeca 12 Oktober 2015

Fors minder faillissementen in de horeca

Het aantal faillissementen is in de eerste 3 kwartalen van dit jaar met 27 procent gedaald ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Dat blijkt uit cijfers van Faillissementsdossier.nl. Vooral in de horeca gingen minder bedrijven over de kop. Het aantal failliete hotels daalde zelfs met 40 procent, maar ook restaurants, cafetaria’s en ijssalons deden het goed met 35 procent minder faillissementen.
 

Horeca in de lift 21 September 2015

Horeca in de lift

De horeca- en recreatiesector is altijd flink afhankelijk van het economisch klimaat. Nu de economie weer begint aan te trekken, stijgen ook de bestedingen van de consument. Daarnaast besteden buitenlandse toeristen meer geld in Nederland: van de € 350 die zij gemiddeld uitgeven tijdens een verblijf gaat het grootste gedeelte op aan recreatie en horeca.
 

Bossche horeca open golf 2015 14 September 2015

Bossche horeca open golf 2015

Na enkele jaren van afwezigheid is ook dit jaar, mede met inspanning van Hormax Horecamakelaars, de Golf Open van de Bossche Horeca een succes geworden. Het weer werkte mee, de baan lag er fantastisch bij en de deelnemers waren ambitieus en enthousiast. Wilt u er volgend jaar ook bij zijn? Kijk ook eens: hier

U verkoopt uw onderneming 1 September 2015

U verkoopt uw onderneming

Mocht u de intentie hebben om uw bedrijf te gaan verkopen, dan moet u er rekening mee houden dat de belastingdienst na verkoop van uw bedrijf aan de deur komt kloppen.

 

Als u uw onderneming verkoopt, moet u de stakingswinst berekenen. De stakingswinst is het verschil tussen de verkoopprijs en de boekwaarde van uw onderneming op het moment van overdracht. Over de stakingswinst moet u inkomstenbelasting betalen. Daarom adviseren wij u om een deskundige in te schakelen voor het bepalen van uw fiscale afrekening(en).

Energielabel horeca 12 Augustus 2015

Energielabel horeca

Het energielabel is verplicht voor eigenaren van een utiliteitsgebouw bij verkoop, verhuur en oplevering. Utiliteitsgebouwen zijn bijvoorbeeld kantoren, scholen, restaurants, ziekenhuizen, etc.

 

Voor zowel bestaande als nieuwe utiliteitsgebouwen is een energielabel bij verkoop of verhuur verplicht. Bij nieuwe verhuur moet de eigenaar van het gebouw een afschrift van het energielabel aan de nieuwe huurder geven. Bij verkoop ontvangt de koper het energielabel van de vorige eigenaar.

Voor utiliteitsgebouwen verloopt de registratie van het energielabel anders dan voor woningen. U ontvangt geen voorlopig label en kunt dit ook niet online omzetten in een definitief label. U schakelt zelf een erkend deskundige in. Deze controleert het gebouw op een aantal kenmerken. Vervolgens ontvangt u als gebouweigenaar een energielabel. De deskundige laat het energielabel registreren.

Let op: Per 1 januari 2015 controleert de Inspectie Leefomgeving en Transport of u een definitief energielabel heeft bij de verkoop, verhuur of oplevering van uw gebouw. Effectieve sanctie pas per (naar verwachting ) 1 juli 2015. Indien er geen energielabel aanwezig is, dan kan een boete worden geriskeerd. Van bijvoorbeeld een restaurant riskeert men een boete die kan oplopen tot € 20.250,-.

 

Meer informatie: hier

Crowdfunding in de horeca 27 Januari 2015

Crowdfunding in de horeca

De reguliere banken zoals ABNAMRO, Rabobank, ING en SNS laten het al jaren afweten in de horeca, uitzonderingen daar gelaten. Toch zijn er vaak startende horecaondernemers die graag een horecabedrijf willen starten en daarmee interessante ideeën hebben. Het zou jammer zijn als deze mensen dan niet de juiste financiering kunnen vinden. Een bank die momenteel wél positief tegenover de horeca staat is Qredits. Met grote regelmaat financieren zij horecaondernemers, die daarmee op een verantwoorde wijze hun droom kunnen verwezenlijken. Een ander positieve instelling is HorecaCrowdFunding. Dit bedrijf is gevestigd in Zoetermeer in het pand van het Bedrijfschap Horeca & Caering en staat onder toezicht van de AMF. Het is het enige crowdfunding platform dat zich uitsluitend richt op de financiering van horeca (gelieerde) bedrijven. Interessant platform met goede mogelijkheden. Kijk voor meer: hier

Café Top 100 30 November 2014

Café Top 100

Vorige week was het weer zover: de verkiezing Beste Café van Nederland. Twee Brabantse horecabedrijven in de Top 10: op nummer 6: In den Bockenreyder te Esbeek en op nummer 8: Eetcafé De Tijd te Oisterwijk. Proficiat aan de eigenaars van deze 2 mooie bedrijven. Prachtig resultaat na ongetwijfeld een jaar hard werken. Ook felicitaties aan de andere Brabantse horecabedrijven in deze Top 100, ook terug te vinden via: hier

 

Bourgondisch  s-Hertogenbosch brengt dit jaar verrassingen op de Parade 4 September 2014

Bourgondisch s-Hertogenbosch brengt dit jaar verrassingen op de Parade

Culinair evenement brengt mensen samen

Het is onmogelijk om de stad ’s-Hertogenbosch niet in verband te brengen met liefde voor culinaire verrassingen. Deze twee elementen gaan hand in hand bij de 28e editie van Bourgondisch ’s-Hertogenbosch.

Van 11 t/m 14 september aanstaande bewijst Bourgondisch ‘s-Hertogenbosch dat eten, drinken en goed gezelschap een ijzersterke combinatie vormen. In vier dagen tijd kan iedereen aan de voet van de Sint Jan kennismaken met de bekende klassieke en opwindende nieuwe restaurateurs van de Bossche hoofdstad. Want samen eten, dat doen we graag.

Terras Top 100 2014 18 Juli 2014

Terras Top 100 2014

Brabant is weer goed vertegenwoordigd in de Terras Top 100 van 2014. Maar liefst twee Brabantse bedrijven staan vermeld in de Top 10! Gefeliciteerd Boshuys Hermitage te Oisterwijk en Brasserie Smaak te Rijen met een fantastische plaats 3 en 4 in deze lijst: hier

 

Geslaagd TV-optreden HORMAX 19 Februari 2014

Geslaagd TV-optreden HORMAX

J.l. zondag 16 februari beleefde HORMAX de primeur. Voor het eerst werd via een TV-programma een horecabedrijf aangeboden via Hormax. Nederland Horecaland is wekelijks op zondagmiddag via RTL7 te bewonderen en wordt vervolgens herhaald op zaterdagmiddag. Het smaakt naar meer en zal zeker een vervolg gaan krijgen. De uitzending met Hormax is ook te bekijken via de link: hier

HORMAX op TV 4 Februari 2014

HORMAX op TV

Sinds kort heeft Hormax Horecamakelaars een bijdrage op TV. "Nederland, Horecaland" is hét wekelijkse horeca-business programma op RTL 7 dat de Horecaondernemer, horecamedewerkers en geïnteresseerden informeert, inspireert en amuseert. De makers van dit programma zijn bij Hormax Horecamakelaars terecht gekomen om hieraan een bijdrage te leveren. Dit gebeurt middels sponsoring van het programma en een interwiew met Hormax over het reilen en zeilen binnen de horecamakelaarsbranche. In die uitzending zal Hormax ook een te koop staand horecabedrijf presenteren. Wederom een bevestiging dat Hormax Horecamakelaars in Zuid nederland binnen deze branche toonaangevend is. De uitzendingen zijn wekelijks op zondag om 13.30 uur bij RTL7 te zien en wordt de week erop op zaterdagmiddag herhaald. Zondag 16 februari is het helemaal de moeite waard om dit programma te bezien!

Hormax betrokken bij 5 sterren hotel Drie Heeren en een Non 3 Februari 2014

Hormax betrokken bij 5 sterren hotel Drie Heeren en een Non

Hormax B.V. is betrokken bij de horecaontwikkeling(-en) van een bijzonder project aan de Nieuwstraat te Breda.

Daar wordt het als rijksmonument geclassificeerde kloostercomplex, bestaande uit de 3 Hofwoningen; Waelwijk, Bruheze en Assendelft en het liefdesgesticht met de Neo-Gotische kapel getransformeerd tot het 1e Vijf Sterren Hotel van de Provincie Noord-Brabant. Dit Designhotel zal straks ca. 95 kamers hebben met diverse conferentieruimten, restaurant, Grand-Café en natuurlijk een fantastische ruimte voor recepties, feesten en partijen in de sfeervolle Neo-Gotische kapel. Deze ontwikkeling heeft de projectnaam Designhotel Drie Heeren en Een Non en moet eind 2015 haar deuren openen. Een aanwinst voor Breda. 

De werkzaamheden van Hormax varieerden van advies, verhuur tot bemiddeling in dit prachtige project, waar de nauwe samenwerking tussen o.a. Schonck, Schul & Compagnie, Hormax Horcamakelaars, de provincie Brabant, gemeente Breda, C 5 architekten, Nico de Bont en diverse andere partijen dit unieke project tot een succes gaan brengen.

Op maandag 3 februari jl hebben deze onderhandelingen geleid tot het ondertekenen van een 20 jarige huurovereenkomst met Odyssey Hotel Group, die dit Hotel gaan exploiteren onder het label: Autograph Collection. Dit label hoort thuis onder de " vlag" Marriot. Een wereldwijde hotelorganistaie waarbij 3700 hotels zijn aangesloten.

 

Brabant goed vertegenwoordigd in Café Top 100 Misset Horeca 21 November 2013

Brabant goed vertegenwoordigd in Café Top 100 Misset Horeca

Ook dit jaar is Brabant weer als beste provincie uit de bus gekomen bij deze mooie verkiezing. Felicitaties aan deze bedrijven! Hieronder de top 10 van Brabant:

 

 

 

 

 

1. (12) Anvers, Tilburg
2. (14) In den Bockenreyder, Esbeek
3. (28) De Tijd, Oisterwijk
4. (30) Bar le Duc, Den-Bosch
5. (33) De Gaper, Eindhoven
6. (34) Oud Brabant, Oirschot
7. (40) De Korenbloem, Tilburg
8. (48) Kadinsky, Tilburg
9. (50) De Beyerd, Breda
10. (58) Berlage, Eindhoven

(tussen haakjes de plaats op de lijst)

Financieringsmogelijkheden in de horeca 13 November 2013

Financieringsmogelijkheden in de horeca

Steeds meer ondernemers die graag in de Horeca willen starten, krijgen bij de banken de deksel op de neus. Het is frusterend als je vol vertrouwen een goed plan hebt om in de Horeca een toegevoegde waarde te kunnen zijn. De traditionele banken hebben steeds strengere kapitaaleisen en een forse winstdoelstelling en kijken te veel naar standaardgegevens als leeftijd, branche en margeprognoses, waarmee banken berekenen of de lening verstrekt wordt. Hierdoor worden ook goede ondernemers afgewezen! Gelukkig is er ook de microkrediet organisatie Qredits, die aanvragen tot € 150.000 door een andere bril bekijken. Wij als Hormax hebben de laatste tijd al regelmatig ervaren dat Qredits positief tegenover goede ondernemers met goede ideeën staan. Waar de reguliere banken hen hadden afgewezen, kregen ze bij Qredits toch de aangevraagde lening. Bezoek daarom ook eens de site Qredits en bekijk de werkwijze en voorwaarden.

HORMAX nu ook in Rotterdam 9 November 2013

HORMAX nu ook in Rotterdam

Hormax Horecamakelaars viert dit jaar zijn tienjarig bestaan. Gestart met een kantoor in Breda en Tilburg is daar vervolgens een kantoor in ’s-Hertogenbosch en Nijmegen aan toegevoegd. Hierdoor heeft Hormax Horecamakelaars een ruime marktdekking wat het aan- en verkopen van horecabedrijven betreft in een steeds groter wordend verzorgingsgebied. Bovendien zit Hormax met vestigingen in deze mooie horecasteden dicht bij de horecaondernemer, die daar te allen tijde vrijblijvend voor een informatief gesprek kan binnenlopen. Ook in de regio Rotterdam gaat men binnenkort kennismaken met de vertrouwde werkwijze van Hormax Horecamakelaars. In de persoon van Marc Lagrouw heeft Hormax een échte horecavakman gevonden, die perfect binnen het huidige team past. Dankzij jarenlange ervaring bij een grote Nederlandse brouwerij, bezit Marc de nodige kennis en ervaring en is hij bekend bij veel horecabedrijven en –ondernemers. Gesteund door de aanwezige ervaring binnen Hormax Horecamakelaars ziet Marc Lagrouw hierin een mooie uitdaging om ook in de regio Rotterdam succesvol te kunnen zijn in de bemiddeling bij het aan- en verkopen van horecabedrijven voor Hormax Horecamakelaars.

Restaurantgids Lekker 2014 23 Oktober 2013

Restaurantgids Lekker 2014

Auberge Du Bonheur, Hofstede de Blaak en L' Olivo zijn volgens deze erkende gids de beste restaurants van Tilburg. Complimenten en felicitaties namens Hormax Horecamakelaars!

InBev en financieren 19 Oktober 2013

InBev en financieren

Vijf jaar geleden heeft brouwerij InBev als enige brouwerij besloten om geen financieringen meer in de horeca te verstrekken. Daarvoor werden regelmatig kopers van horecabedrijven door InBev gefinancierd bij de aankoop van het horecabedrijf. Nu, vijf jaar later, heeft InBev de balans opgemaakt en is tot de conclusie gekomen hierdoor geen marktaandeel verloren te hebben. In 2008 bedroeg het openstaand saldo van uitstaande leningen maar liefst 170 miljoen euro en nu nog maar 6 miljoen euro! Ondernemers zien nu betere kortingen tegemoet en InBev heeft veel geïnvesteerd in de kwaliteit van de horeca-accountmanagers, die een betere binding met de horeca-ondernemer tot gevolg moet hebben. Men tracht hierdoor "overlopen" naar een andere brouwerij, die nog wel een financiering verstrekt, te beperken. Door het wegvallen van deze financierder is er de afgelopen vijf jaar creatiever nagedacht over financieringen bij aankoop van een horecabedrijf.

Bourgondisch 's-Hertogenbosch 2013 5 September 2013

Bourgondisch 's-Hertogenbosch 2013

Bourgondisch ‘s-Hertogenbosch 2013 regeert op de Parade
Culinair evenement brengt mensen samen


Het is onmogelijk om ’s-Hertogenbosch niet in verband te brengen met liefde voor culinaire verrassingen. Deze twee elementen gaan hand in hand bij de 27e editie van Bourgondisch ’s-Hertogenbosch.

In vier dagen tijd bewijst Bourgondisch ‘s-Hertogenbosch dat eten, drinken en goed gezelschap een ijzersterke combinatie vormen. Iedereen kan er kennis maken met de bekende klassiekers en opwindende nieuwkomers van de Bossche hoofdstad. Want eten, dat doen we graag.

 

Waldrik Kremer koopt cateringbedrijf 2 September 2013

Waldrik Kremer koopt cateringbedrijf

Na jarenlang voor diverse mooie horecabedrijven gewerkt te hebben, heeft chef-kok Waldrik Kremer de stap naar nog meer zelfstandigheid gemaakt. Al bekend om zijn bedrijf Waldrik Culinaire Kunsten gaat hij die bekendheid nu verder uitbouwen onder de naam Sogno Catering/Waldrik Culinaire Kunsten. Per 1 september j.l. heeft Waldrik het bedrijf Sogno Catering aan de Reinevaarstraat 15 te Tilburg overgenomen van Dennis Simons. Waldrik heeft ons kantoor ingeschakeld om hem bij het aankoopproces bij te staan. Wij waren hiermee vereerd en wensen Waldrik heel veel plezier en succes met zijn nieuwe uitdaging. Wij zijn verheugd hierin te hebben mogen bijdragen. Een aanrader voor iedere ondernemer, die op het punt staat een horecabedrijf te kopen.

Hormax Juridisch Waterdicht! 18 April 2013

Hormax Juridisch Waterdicht!

Bij een verkoop of aankoop van een horecabedrijf is het van groot belang dat de (huur)koop-, pacht- of huurovereenkomst juridisch verantwoord is opgesteld. Ook wordt er steeds meer afgeweken van een traditionele verkoop en worden er steeds meer constructies bedacht om een horecabedrijf te verkopen. Te denken valt aan verhuur of huurkoop van de exploitatie. Wij als Hormax Horecamakelaars hebben daar dagelijks mee te maken. Om onze opdrachtgevers nog beter van dienst te kunnen zijn, hebben we onlangs een gerenommeerd kantoor in bedrijfsovernames, VDB Advocaten Notarissen, uitgenodigd om ons nog beter op de hoogte te stellen van juridische en fiscale gevolgen van een verkoop/aankoop van een horecabedrijf. Al onze contracten ziijn door hen deskundig bestudeerd en daar waar benodigd aangepast en verbeterd aan de hand van de laatste wettelijke eisen. We zijn daar zeer  verheugd mee en denken daarmee nog meer kennis in huis gehaald te hebben. HORMAX IS KLAAR VOOR DE DAG VAN MORGEN!

Al 10 jaar een vertrouwd gezicht in de horeca 3 April 2013

Al 10 jaar een vertrouwd gezicht in de horeca

De naam Hormax staat  al 10 jaar synoniem voor wakkere, kwaliteitsbewuste en gastvrije horecamakelaars. De vele succesvolle koop- en verkooptransacties in de afgelopen 10 jaar  zijn mede tot stand gekomen dankzij onze zeer gewaardeerde relaties. Hoedje af daarvoor! Op naar het olgende decennium.

 

Horecabeurs Venray 19 Februari 2013

Horecabeurs Venray

Ook dit jaar zal Hormax Horecamakelaars Nijmegen weer deelnemen aan de Horeca Inspiratiedagen te Venray. Het is een gemoedelijke beurs met een gevarieerd aanbod van horecaleveranciers. Een mooie aanvulling op het aanbod is het Streek Gastronomieplein, waar veelal locale bedrijfjes hun streekproducten laten proeven en beleven. Hier kunt u inspiratie opdoen en uw (toekomstige) leveranciers op een andere manier ontmoeten. Voor beginnend ondernemers is het natuurlijk een mooie gelegenheid om in één dag de diversiteit van het horecavak te beleven. De beurs vindt plaats op 18, 19 en 20 maart 2013 in de Evenementenhal te Vanray. Kijk op hier voor meer informatie.

Beste Wensen! 30 December 2012

Beste Wensen!

Het jaar 2012 zit er weer bijna op. Het is voor Hormax Horecamakelaars een intens jaar geweest. Dit jaar zijn er via de kantoren van Hormax maar liefst 125 horecabedrijven verkocht en dat is een heel proces geweest. Een proces die vaak op voorhand door zowel de verkoper als koper wordt onderschat. Elke overdracht heeft zijn problematiek gehad, hoe klein soms ook. Een horecabedrijf verkopen zonder ervaren horecamakelaar is niet vragen om problemen, die komen er gewoon. Zeker in deze tijd zijn er veel verschillen in de verwachting en opstelling van verkoper aan de ene kant en koper aan de andere kant. Door de vaak, ten onrechte, zeer negatieve houding van de bank, hebben verkopers, brouwerijen en particuliere investeerders de rol van de banken overgenomen. En dat gaat goed!
We zijn er bijzonder trots op dat bij de meeste verkopen van horecabedrijven in onze regio (Breda-Tilburg-Den Bosch-Nijmegen) Hormax een rol heeft kunnen spelen. Door inschakeling van verkopers, aspirant-kopers, brouwerijen, accountantskantoren e.d. voelen we dat ervaring en expertise gewaardeerd wordt. Iets wat onvermijdelijk is de dag van vandaag. We wanen ons soms wel eens een jurist. Ook in het komende jaar is de basis goed en hebben we een mooi aanbod van horecabedrijven, waar de aspirant-koper de keus heeft. We willen iedereen dan ook heel graag bedanken voor het vertrouwen dat zij in ons hebben uitgesproken en we zullen ook komend jaar dat vertrouwen zeker weer niet beschamen. Proost en alle geluk en gezondheid voor 2013! Dat het een fantastisch horecajaar mag worden.

Hommage aan Cas Spijkers 28 November 2012

Hommage aan Cas Spijkers

Op 18-21 januari 2013 organiseert de culinaire Oisterwijkse Horeca "Cas Culinair Oisterwijk" in de Leerfabriek. Een ongetwijfeld prachtig evenement en een hommage aan een markant horecadier, die de horeca in Oisterwijk op niveau duidelijk o...p de kaart heeft gezet. Hormax heeft de afgelopen 10 jaar aan opvallend veel personen een restaurant verkocht, die op de een of andere manier affiniteit hadden met Cas Spijkers of zijn toenmalig restaurant De Swaen in Oisterwijk. Voor dit evenement heeft Hormax zich dan ook graag aangemeld als Vriend om zodoende ook een steentje aan het slagen hiervan te kunnen bijdragen. Welkom!

Laatste Nieuws d.d. 5-12-2012: Het evenement is vooralsnog door gebrek aan voldoende financiële middelen geannuleerd. Wordt vervolgd...

Café Top 100 2012! 21 November 2012

Café Top 100 2012!

Dinsdag 20 november is de Café Top 100 weer bekend gemaakt. Diverse Brabantse café's staan er weer met gepaste trots tussen. Gefeliciteerd. Bekijk via onderstaande link het totale overzicht.

Café Top 100

Bourgondisch 's-Hertogenbosch 2012 30 Augustus 2012

Bourgondisch 's-Hertogenbosch 2012

Culinair evenement maakt zich op voor de aftrap

Met 2000 meter gekleurde vloerbedekking, 1300 meter kunstgras, 600 meter hekwerk en 5400 messen, vorken en lepels staat Bourgondisch
’s-Hertogenbosch klaar en goed voorbereid in stelling voor de aftrap van haar 26e editie.
Zo’n 300 koks, bedieningsmedewerkers en vrijwilligers zullen in vier dagen tijd weer zorg gaan dragen voor het vullen van 4000 bier-, 5200 wijn- en 2600 champagneglazen. Zinnenprikkelende gerechten zullen wederom miljoenen smaakpapillen betoveren op zo’n 10.000 borden.
 

Hormax vriend van Tilburg Culinair 14 Juli 2012

Hormax vriend van Tilburg Culinair

Ook dit jaar draagt Hormax Horecamakelaars dit pachtige evenement weer een warm hart toe en sluit zich aan als Vriend. In een geweldige ambiance etaleren talrijke horecabedrijven hun kunsten en kan men weer genieten van heerlijke gerechten. Dit alles met fantastische muziek op het podium. Een absolute aanrader voor iedereen! Dit jaar van 27 tot en met 30 september op het Willemsplein.

Café Red Coral Reusel na 42 jaar (!) verkocht 2 April 2012

Café Red Coral Reusel na 42 jaar (!) verkocht

Hormax Horecamakelaars voelt zich vereerd dat Wiet en Sjan Kaethoven na 42 jaar exploiteren ons kantoor heeft ingeschakeld om de exploitatie van het alom bekende café Red Coral te Reusel te verkopen. De opvolgers, de familie Peters, komen eveneens uit Reusel en openen op 26 april 2012 de deuren na diverse veranderingen. Het was een bijzonder fijn en intens verkoopproces met personen die hun sporen in de horeca onnoemlijk hebben verdiend.

Hormax nu ook in België! 17 Januari 2012

Hormax nu ook in België!

HORMAX HORECAMAKELAARS GAAT ACTIVITEITEN IN BELGIE UITBREIDEN:
Al enkele jaren is Hormax actief in een kleiner gebied in België. Het beperkte zich tot nu toe eigenlijk in de regio net onder Breda. Reden was dat het een logische keuze was vanuit het West- Brabantse netwerk. In de loop van de tijd merkten we dat die vraag breder is. Een en ander heeft natuurlijk wat voorbereiding nodig gehad. Roel van Overbeek: We hebben ons moeten voorbereiden. Je wil iemand goed kunnen voorlichten over hoe en wat erbij komt kijken om je als horecaondernemer te kunnen vestigen in België. Het is niet ingewikkeld, maar wel net iets anders als in Nederland. We hebben daar een duidelijke basisinformatie over die te vinden is op “ikzoekeenhorecabedrijf.nl” , en uiteraard via ons kantoor in Breda. Ook hebben wij de erkenning van BIV/IPI (in het Nederlands: Beroepsinstituut Voor Vastgoedhandelaren) verkregen zodat één en ander ook verloopt zoals dat hoort. De begeleiding wordt voor de kandidaat op maat gemaakt. Roel: natuurlijk een prachtig gebied met geweldige Horeca! Lunchen is daar een begrip, net zoals een borrel in de namiddag, een etentje ’s avonds en in de weekeinden met de familie op stap. HET LIGT OM DE HOEK! Wij gaan ons richten (voorlopig) op het gebied: vanaf Poppel, regio Turnhout, regio Hoogstraten. Een mooi deel van de Belgische Kempen. Hier ligt voor ons een uitdaging, maar ook zeker voor verkoper en kandidaat-koper. Neem contact op met het kantoor in Breda: 076-5230060 of info@hormax.nl; ook via onze site kunt informatie vinden: www.hormax.nl. U kunt vragen naar Ivo Mermans of Roel van Overbeek.

Tilburgs horecabedrijf nummer 2 Top 100 16 November 2011

Tilburgs horecabedrijf nummer 2 Top 100

Hormax feliciteert café Anvers aan de Oude Markt van Tilburg met het behalen van dit fantastisch resultaat. Een jaar lang mogen zij trots zijn met het bereiken van de 2e plaats in de Café Top 100 2012 georganiseerd door het vakblad Misset Horeca.

Succesvolle Bossche horeca golf open 26 September 2011

Succesvolle Bossche horeca golf open

Ook dit jaar is mede met inspanning van Hormax Horecamakelaars de Golf Open van de Bossche Horeca een succes geworden. Het weer was fantastisch en de deelnemers waren ambitieus en enthousiast. Wilt u er volgend jaar ook bij zijn? Kijk ook eens: hier